– Muszę mieć fotel z zagłówkiem! – stwierdził stanowczo Pan, który zagościł w naszym showroomie. Wydawał się bardzo zdecydowany. Półtorej godziny później wyszedł z wybranym fotelem obrotowym, przy czym krzesło do pracy, które kupił, nie miało zagłówka. Co się właściwie wydarzyło?

Rozmawiając z osobami, które trafiają do nas w poszukiwaniu fotela obrotowego do pracy czy to w biurze czy w home office – zauważamy, że najczęściej kierują się tym, co przeczytali w Internecie. Na przykład, jak brzmi definicja fotela ergonomicznego? Co decyduje o tym, że można go za taki uznać? Oprócz wyszukiwania wiadomości w Internecie ludzie często słuchają rad i opinii innych, którzy zachwalają przed nimi takie, a nie inne modele czy rozwiązania foteli ergonomicznych, które sprawdziły się w ich przypadku. Z takim wyobrażeniem idziemy kupować ergonomiczny fotel do pracy. Tymczasem my radzimy, by przyjść przede wszystkim z… otwartą głową!
Jeśli chcesz zadbać o pracownika jako pracodawca, pamiętaj, że wygodny fotel zwiększa efektywność, produktywność oraz wydajność pracowników. Odpowiednie dopasowanie krzesła do pracy przy komputerze czy to w domu czy w biurze to bardzo ważna kwestia. Zadania krzesła ergonomicznego są różne, każdy jego element odpowiada za inną funkcję – dla Twojej wygody istotny jest nawet materiał, z którego wykonany jest fotel!

Fotel ergonomiczny – koniecznie z zagłówkiem?

Testowaniu foteli w specjalistycznym showroomie, jak nasz SITMO, warto poświęcić trochę czasu, żeby wybrać ten model, który idealnie do nas pasuje. Dopasowany fotel biurowy to ważne narzędzie pracy przy pracy biurowej.

Sławek, który najczęściej pomaga naszym klientom w showroomie SITMO dopasować i odnaleźć idealny fotel ergonomiczny, zauważa tę prawidłowość niemal za każdym razem. Dobrym przykładem jest mężczyzna, o którym wspomnieliśmy we wstępie.

– To był postawny mężczyzna, któremu ergonomiczny fotel kojarzył się z regulowanym zagłówkiem i regulowanymi podłokietnikami – opowiada Sławek. – Zakładał przy tym, że ma na zakup ograniczony budżet. Podczas „przymiarek” Pan usiadł na kilku fotelach z zagłówkami, które mu zasugerowałem i w pewnym momencie uznał, że jeden z nich jest dobry. Przekraczał jednak jego budżet. Poprosiłem, by dał mi szansę znalezienia mu ergonomicznego fotela do pracy zwracając uwagę na inne walory techniczne, ze specjalnym mechanizmem synchronicznym, wyprofilowanym siedziskiem i oparciem – ale bez zagłówka. I znalazłem taki, przy którym klient całkowicie zmienił zdanie na temat potrzeby posiadania regulowanego zintegrowanego zagłówka w swoim modelu.

W życiu kierujemy się stereotypami, tylko że one najczęściej zaburzają nam prawdziwy obraz. Z jednej strony stereotypy pozwalają porządkować rzeczywistość, ale z drugiej utrudniają dotarcie do tego, czego naprawdę potrzebujemy. Dopiero gdy wspomniany Pan przestał myśleć schematem, że ergonomiczny fotel to ten ze zintegrowanym zagłówkiem, możliwe było znalezienie takiego, który faktycznie zaspokoił jego potrzeby – okazało się, że rzeczywiście ważne były regulowane podłokietniki, regulowana wysokość siedziska, głębokość siedziska i podparcie lędźwi oraz inne jego funkcje.

Krzesło do wielogodzinnej pracy siedzącej – oczekiwania kontra potrzeby

Najczęściej jest tak, że przychodzi do nas klient i opowiada, nawet bardzo konkretnie, jakie ma oczekiwania oraz, że chciałby mieć prawidłową postawę. Mówi o swoich potrzebach, wizji idealnego fotela i o przyzwyczajeniach w swojej pozycji siedzącej. My słuchamy i wyciągamy pierwsze wnioski. Klient przymierza się do modeli, jakie mniej więcej opisał, a my wówczas zadajemy pytania o komfort pracy na danym fotelu obrotowym. Pytamy czy oparcie fotela jest dopasowane, czy kąt nachylenia jest odpowiedni, ponieważ klient często zmaga się z bólem kręgosłupa – czy klient ma preferencje względem np. przewiewnej tkaniny lub jej koloru. Zapraszamy, by poczuł się w naszym showroomie, jak u siebie. Po prostu rozgościł się, testując swoje przyzwyczajenia podczas pracy. Podczas dalszej rozmowy nakierowujemy naszego gościa coraz bliżej tego, czego rzeczywiście szuka i potrzebuje. Na przykład uzmysławiamy mu, że jeśli lubi kłaść się podczas pracy lub w czasie relaksu kładzie nogi na biurku, wówczas jego fotel musi mieć odpowiedni mechanizm synchroniczny, który proporcjonalnie zmienia pozycję siedziska w stosunku do odchylanego oparcia.  W takich przypadkach podparcie lędźwiowe nie może być osobnym modułem, bo trudno oczekiwać, że będzie ono spełniało swoje funkcje a komfort użytkowania fotela będzie znacznie większy.

Mechanizm synchroniczny, profilowane oparcie, podparcie lędźwi, regulowane podłokietniki – to wszystko wymaga indywidualnej przymiarki użytkownika.

Customer journey w SITMO

Kluczowy w naszych rozmowach z klientami jest moment, w którym zaczynają nam ufać i traktować nas jak partnerów. Do tego jest potrzebny pewien reset wspomnianego wcześniej wyobrażenia, z jakim klienci przychodzą kupić krzesło do pracy.

– Każdy, kto nas odwiedza, musi mieć najpierw czas, by opowiedzieć, po co przyszedł, a my go z uwagą słuchamy i towarzyszymy podczas wędrówki w poszukiwaniu idealnego modelu fotela  – mówi Sławek. – Często siadam na zbliżonym do testowanego przez klienta fotelu i wręcz naśladuję jego ruchy. To, co on na nim robi, jak się zachowuje, bym mógł spojrzeć na pozycje siedzącą z jego perspektywy. Ja w ten sposób rozpoznaję jego potrzeby, bezpośrednio ich doświadczając. Dzięki temu udaje nam się nawiązać rozmowę, w której zaczynam być przez klienta traktowany jako profesjonalista. To oraz wiedza, którą zyskuję podczas naszej rozmowy, pozwala mi już zwykle bardzo trafnie zasugerować odpowiedni fotel, który spełni oczekiwania klienta. O tym, że wybór okazuje się dobry, przekonuje mnie fakt, że pomimo możliwości zwrotu krzesła po okresie testów, ono do nas nigdy nie wraca.

Nie bójmy się porzucać swoich stereotypów i przekonań, ponieważ one odpowiadają tylko na nasze oczekiwania, a potrzeby realizuje się dopiero wówczas, gdy się te błędne założenia odrzuci.
Doceniamy wtedy walory techniczne takie jak np. możliwość zablokowania oparcia czy siedziska co ma wpływ na komfort pracy w dłuższej perspektywie. Zapraszamy do naszego łódzkiego showroomu na spokojną rozmowę i testowanie – weryfikację swojej pozycji siedzącej, co pomoże w poprawie dobrego samopoczucia i podniesie komfort użytkowania fotela. Badanie indywidualnych potrzeb klienta to bardzo ważny aspekt naszej pracy.
Dbając o klientów oferujemy im fotele mające wpływ na lędźwiowy odcinek kręgosłupa, oraz walkę z bólem kręgosłupa zapewniając siedzącemu wygodę, wsparcie i właściwą pozycję.
W naszej ofercie znajdują się ergonomiczne fotele obrotowe, fotele gabinetowe, wysokiej jakości biurowe krzesła w różnych kolorach.
Pamiętajcie, że wygodny fotel biurowy to połowa sukcesu!

Fotele ergonomiczne posiadają zazwyczaj wyprofilowane siedzisko, zintegrowany zagłówek, mechanizm synchroniczny a materiały użyte do jego wykonania są wysokiej jakości – przed zakupem – najlepiej jednak sprawdzić samemu czy krzesło nam odpowiada.